Voedingsadvies voor baby’s, kinderen en jongeren

CURSUS: Help! Mijn kind is een moeilijke eter

  • Eet je kind te weinig groenten/ fruit?
  • Wil je kind niet proeven?
  • Snoept je kind veel tussendoor en/ of wil het aan tafel niet eten?
  • Ervaar je telkens discussie met je kind aan tafel over wat en hoeveel er gegeten moet worden?
  • Eet je kind soms veel en dan ineens weer minder?
  • en nog veel meer van dat …

In deze cursus krijg je inzicht in de voedingsontwikkeling van het kind en de factoren die het eetgedrag bepalen.

Wanneer we de oorzaken van moeilijk eetgedrag en eetproblemen kunnen begrijpen, kunnen we gericht bijsturen. Ik begeleid je aan de hand van verschillende video’s welke methoden je kan toepassen en welke praktische tools je hierin kan gebruiken.

Prijs: €149,00

Verschillende mutualiteiten voorzien een tegemoetkoming voor online cursussen.

Indien je nog niet helemaal overtuigd bent of de cursus voor jou waardevol zal zijn, bekijk hieronder de korte video uit de cursus.

Voedingsadvies voor kinderen

De noden van kinderen en jongeren zijn op elke leeftijd anders en elk kind is uniek. Ik help je met gepast voedingsadvies op weg naar de juiste voeding voor uw kind, van zwangerschap tot en met de pubertijd.

Als mama van 2 jonge zonen word ik dagelijks geconfronteerd met de uitdaging om je kinderen telkens opnieuw de gezonde portie voor te schotelen die ze nodig hebben voor een optimale ontwikkeling. Die portie voorschotelen is één zaak … ze moeten die dan ook met plezier opeten.

In het geval van moeilijke eters of neofobie, bied ik je de nodige tips en werkwijzen aan om je kind(eren) op het juiste spoor te helpen.

Hiervoor is de cursus: ‘Help! Mijn kind is een moeilijke eter’ zeker een aanrader.

Overgewicht bij kinderen

Bij overgewicht blijft het hoofddoel het aanleren van een gezonde levensstijl, om gezondheidswinst te bereiken. Gewichtsverlies kan hier een gevolg van zijn, maar is niet het doel van de behandeling op zich. Bij het bepalen van doelen rond gewichtsherstel bij kinderen en jongeren, gaat men uit van het normale groeiproces (ontwikkeling lengte en gewicht over jaren). Groeicurves geven een duidelijk overzicht en worden bijgehouden door elk CLB (op verzoek van de ouders te verkrijgen) of door Kind en Gezin (bij jonge kinderen).

Ondergewicht bij kinderen

In geval van ernstig ondergewicht kan het nodig zijn een minimum toename binnen een vaste periode af te spreken. Ook wordt vooraf afgesproken wat de mogelijke gevolgen zijn als dit doel niet tijdig wordt bereikt (of als het kind/ de jongere verder achteruit gaat).

(Beginnende) eetstoornissen

Zelfwaarde

Mensen met een eet- of gewichtsprobleem ervaren vaak psychische klachten. Kenmerkend is een negatieve lichaamsbeleving, waarbij de focus sterk ligt op het gewicht. Zolang er sprake is van een negatieve waardering van het eigen lichaam, bestaat ook het risico op terugval. Ik focus liever niet op lichaamsgewicht maar we bouwen samen naar een gezonde relatie met voeding. Er wordt gefocust op het herontdekken van het verzadigingsgevoel en zelfregulatie, terug leren genieten van gezonde en ongezonde voeding zonder schuldgevoel.

Lichaamsbeeld

Ook los van het algemeen zelfwaardegevoel vormt de (her)opbouw van een realistischer lichaamsbeeld in vele gevallen een centrale doelstelling in de behandeling van eet- en gewichtsproblemen. Velen hebben een vervormde perceptie van hun lichaam en/of schuwen lichaamscontact. Relaxatietraining en het stimuleren van ontspannende fysieke activiteiten (‘sport voor plezier’) kunnen bijdragen tot een positievere lichaamsbeleving.

Omgaan met emoties

Eet- en gewichtsproblemen gaan regelmatig gepaard met moeilijkheden om met emoties om te gaan. Niet eten of net te veel eten is soms een manier om met problemen of moeilijke emoties om te gaan. in dit geval richt de behandeling zich ook op het aanleren van andere strategieën om hiermee om te gaan.

Gezin

Daarnaast geven eet- en gewichtsproblemen soms problemen op sociaal vlak. Bij kinderen en jongeren hebben de klachten invloed op het gezinsfunctioneren en kunnen deze een gezin onder druk zetten. Daarom wordt de rest van het gezin ook bij de behandeling betrokken. Ouders kunnen een ondersteunende rol spelen in de behandeling.

Testimonials

“Super goede opvolging en snel resultaat, zonder strenge diëten of weken in de fitness. Super coaching, met duidelijke uitleg van een sympathieke en gedreven vrouw. Top!”

– E.M.

Elise Mortelé, Your Content Goes Here

“Heel snel resultaat!”

– A.J.

Anthony Jacobs, Your Content Goes Here

“Duidelijk resultaat, heel tevreden, vakkundige analyse van eetpatroon alsook body analyse. Een goede opvolging waardoor ik mijn evolutie goed kan meten wat mij uiteindelijk ook motiveert om te blijven gaan.”

– J.D.R.

Jess De Roo

Veel gestelde vragen

Wordt er enkel gewerkt met gezonde voeding of ook met maaltijdvervangers/ shakes?2023-02-21T14:19:25+01:00

Neen, ik ben ervan overtuigd dat je enkel door je voeding aan te passen het gewenste resultaat kan behalen. Indien je voedingspatroon gevarieerd genoeg is, krijg je alle vitaminen en mineralen binnen die je lichaam nodig heeft om zich fit en gezond te voelen.

Is dit dan een tijdelijk dieet?2022-10-11T12:27:25+02:00

Neen, ik leer je een gevarieerd eetpatroon aan waar je geen hongergevoel bij hebt, zodat je dit als een goede gewoonte voor het leven kan aanhouden.

Is gezond eten niet hetzelfde als diëten?2022-10-11T12:28:24+02:00

Neen. Gezond eten wordt dikwijls onterecht geassocieerd met diëten en vooral met eenzijdige strenge diëten. In een gezonde voeding draait alles om evenwicht, variatie en gematigdheid.

Is gezond eten duur?2021-02-12T13:42:28+01:00

Neen, met de nodige basisvaardigheden kan iedereen gezond, lekker en betaalbaar eten. Het vraagt enige aandacht, maar niet noodzakelijk meer tijd en budget. Door vaker te kiezen voor basisvoedingsmiddelen, seizoensproducten en water van de kraan kan je al een aardige cent besparen.

PDF Is gezond eten duur?

Hoe hou ik mijn gewicht onder controle?2023-02-21T14:21:21+01:00

Een kortstondig streng dieet volgen voor een snel resultaat is aanlokkelijk maar meestal weinig effectief op lange termijn. Er is gevaar op voedingstekorten en zodra je het dieet stopzet komen er vaak meer kilo’s bij dan voorheen. Wanneer je een groot deel van de dag honger hebt, is de kans reëel dat je toch zwicht en een ongezonde keuze maakt. Die er dan op zijn beurt voor zorgt dat je het gevoel hebt te falen. Zo blijf je jezelf teleurstellen omdat het doel niet haalbaar was.
De enige effectieve manier om je goed te voelen is je voedingsgewoonten aanpassen op een manier die realistisch en haalbaar is. Dat komt meestal neer op evenwichtig en gevarieerd eten. Gezond afvallen is meer dan alleen calorieën tellen.

Help jouw kind op weg naar een gezond en gevarieerd eetpatroon

Titel

About Our Practice

Phasellus non ante ac dui sagittis volutpat. Curabitur a quam nisl. Nam est elit, congue et quam id, laoreet consequat erat. Aenean porta placerat efficitur. Vestibulum et dictum massa, ac finibus turpis.

Contact Info

12345 West Elm Street

Telefoon: 1.888.456.7890

Fax: 1.888.654.9876

Web: Buy Avada Today!